11/06/2009

In ons Jaarverslag 2008 pogen we een mooi overzicht te geven van wat dit schrikkeljaar voor VVOB in petto had. We gaan voor korte overzichten met tal van getuigenissen en foto's.

Je kan de pdf-versie hieronder downloaden. Om een gedrukt exemplaar te bestellen kan je terecht op het contactformulier.

Overgang van projectwerking naar programmawerking

2008 is een jaar vol verandering voor onze werking op het terrein en voor het beheer ervan op het hoofdkantoor in Brussel. In 2007 waren we gestart met de formulering van nieuwe sectorale programma’s binnen een nieuw strategisch meerjarenplan van 6 jaar (2008-2013). Bij het begin van het tweede kwartaal van 2008 kunnen we deze intensieve voorbereidingsperiode afsluiten.

Bouwen aan fundamenten in Vlaanderen

Daarnaast gebruiken we sinds 2008 de omvangrijke activiteitenbasis in het Zuiden als het uitgangspunt voor de verdere uitbouw van de Noordwerking. Deze bestaat uit een aanbod voor stagiairs en het programma Scholenbanden. Beide zijn gericht op de Vlaamse onderwijswereld.